Sähköinen asiointi

Asioi verkossa 24/7


Klinik-asiointipalvelun kautta voit ottaa yhteyttä terveyskeskukseen, suun terveydenhuoltoon, fysioterapiaan ja neuvolaan 24/7 verkossa. Saat hoidettua vuorokauden ympäri mm. ajanvarauksen, tulosten kyselyn sekä reseptin uusimisen.

Aloita tästä >>
 

 

Kerro oireistasi, niin arvioimme hoidon tarpeen ja varaamme vastaanottoajan hoitajalle tai lääkärille. Tämän palvelun kautta saat myös yhteyden suun terveydenhuoltoon, fysioterapiaan, lastenneuvolaan sekä äitiys-, ehkäisy- ja perhesuunnitteluneuvolan. Voit myös pyytää uusimaan reseptin. Palvelu toimii 24/7 ja henkilöstömme vastaa virka-aikana kahden arkipäivän sisällä.

 

Nopeampaa ja helpompaa asiointia

Palvelun tavoitteena on tehdä hoitoon pääsystä sekä muusta asioinnista helpompaa, nopeampaa ja miellyttävämpää. Palvelu tunnistaa kiireellistä hoitoa vaativat tapaukset välittömästi.

Sähköisen asioinnin hyötyjä ovat mm:

  • Voit asioida itsellesi parhaiten sopivana ajankohtana, myös iltaisin ja viikonloppuisin
  • Sinun ei tarvitse selostaa asiaasi useaan kertaan
  • Sinut ohjataan suoraan tarvitsemaasi hoitoon tai muuhun palveluun
  • Ammattilaisten aikaa vapautuu ihmisten kohtaamiseen ja hoitamiseen

Sähköisen asioinnin kautta hoituvat seuraavat palvelut:

  • Vaiva tai sairaus - yhteydenotto hoitajan ja lääkärin vastaanotolle
  • Uusi suun, hampaiden tai ikenien vaiva
  • Pitkäaikaisen sairauden määräaikaiskontrolli
  • Reseptin uusiminen
  • Tutkimustulosten kysely
  • Lääkärintodistukset ja lausunnot
  • Varatun ajan peruminen tai siirtäminen
  • Yhteydenotto lastenneuvolaan
  • Yhteydenotto äitiysneuvolaan
  • Yhteydenotto fysioterapiaan ja apuvälinelainaamoon
  • Yhteydenotto ehkäisy- ja perhesuunnitteluneuvolaan
  • Aikuis- ja diabetesneuvola
  • Rokotusneuvonta
  • Hammastarkastus ja muu asia (hammaskiven poisto, oikomiskoje rikki)
  • Ennalta sovittu kontrollikäynti suun terveydenhuoltoon


Näin asioit sähköisesti

Klikkaa tästä ja seuraa annettuja ohjeita. Järjestelmä ei vaadi kirjautumista tai tunnusten luomista.

1 Asioinnin aihe

Aloita valitsemalla asiointisi aihe: esim. yhteydenotto, varatun ajan peruminen tai siirtäminen, reseptin uusinta tai tutkimustulosten tiedustelu

2. Tietojen täyttäminen

Seuraa ohjeita ja täytä asiointiisi liittyviä lisätietoja helppokäyttöisen järjestelmän antamien ohjeiden mukaisesti.

3. Hoitoonohjaus ja yhteydenotto

Jos olet tekemässä ajanvarausta tai asiasi vaatii yhteydenottoa, hoitohenkilökunta ottaa sinuun yhteyttä joko soittamalla tai tekstiviestillä.

Palvelu tekee välittömästi arvion hoidon kiireellisyydestä. Yhteydenottoa vaativissa asioissa asiakkaaseen ollaan yhteydessä mahdollisimman pian, viimeistään kahden arkipäivän sisällä. Palvelun käytön tuloksena voi olla esim. itsehoito-ohje, lähete laboratorioon tai aika lääkärille tai fysioterapeutille.

Palvelua kehitetään jatkuvasti ja palveluun tuodaan uusia ominaisuuksia kehityksen myöhemmissä vaiheissa.

 

Sähköinen palvelu on otettu käyttöön hyvin tuloksin useilla paikkakunnilla

Palvelun on kehittänyt ja sen teknisestä toteutuksesta vastaa suomalainen Klinik Healthcare Solutions Oy. Klinik Access asiointipalvelu on otettu käyttöön hyvin tuloksin ympäri Suomea, mm. Seinäjoella, Vantaalla ja Rovaniemellä. Tällä hetkellä palvelu on käytössä jo n. 400 terveydenhuollon yksikössä Suomessa.

 

Uutisia ei löytynyt.

Yhteystiedot

Akaan kaupunki

PL 34, 37801 Akaa
Puh. (03) 569 1120
akaan.kaupunki@akaa.fi